Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Jana Mali
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
20 | 10 | 20 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
- Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na konkretnem področju SD.
- Razumevanje delovanja institucij in izboljševanje institucionalnih praks na konkretnem področju SD.
- Znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov na konkretnem področju SD.
- Poznavanje in sposobnost uporabe prispevka za SD pomembnih drugih strok (sociologija, psihologija, antropologija, pedagogika, pravo idr.)
- Poznavanje in soustvarjanje inovacij in inovativnih strokovnih pristopov na konkretnem področju socialnega dela.
- Spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase.
- Sposobnost vzdrževanja in zagovarjanja strokovne avtonomije socialnega dela v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo.
- Znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih storitev na konkretnem področju socialnega dela.
- Znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa na konkretnem področju socialnega dela.
- Znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja), vodenja razgovora v smeri želenih razpletov na konkretnem področju socialnega dela.
- Sposobnost soustvarjnaja pristopov in metod dela glede na individualne potrebe uporabnikov.
- Sposobnost strokovne refleksije lastne prakse na konkretnem področju socialnega dela.
Vsebina predmeta:
- Vpliv družbe na oblikovanje odnosa do smrti.
- Smrt kot del kulturnega konteksta.
- Teorija izgub in faze umiranja.
- Značilnosti odnosov med vpletenimi v proces umiranja (družina, strokovnjaki, sorodniki)
- Vloga različnih profesionalcev v interdisciplinarnem timu s poudarkom na socialnem delu.
- Celovita oskrba umirajočih.
- Komunikacija z umirajočimi.
- Pomoč žalujočim.
- Oblike pomoči za strokovnjake, ki delajo z umirajočimi in njihovimi sorodniki.
- Mreža služb za pomoč umirajočim, njihovim sorodnikom in žalujočim (hospic, paliativni oddelki v bolnišnicah, negovalne bolnišnice, skupine za samopomoč žalujočih).
- Socialno delo z umirajočimi.
- Evtanazija z njo povezana etična vprašanja socialnega dela
- Pomoč umirajočim v sistemu dolgotrajne oskrbe
Temeljna literatura:
Beresford, P., Adshead, L., Croft, S. (2007), Palliative Care, Social Work and Service Users. Making Life Possible (21 – 38). Časopis za kritiko znanosti (2007), XXXV, 227: 7 – 88.
Klevišar, M. (2006), Spremljanje umirajočih. Tretja, dopolnjena izdaja.Ljubljana: Družina.
Kolb, P. J. (2010), Identifying and addessing Family Members' Psychosocial, Spiritual, adn Existential Issues Related to Having a Loved One Living and Dying in a Nursing Home. In: Bern – Klug (ed.), Transforming Palliative Care in Nursing Homes. The Social Work Role. New York: Columbia University Press (186 – 210).
Miličinski, M., Bajželj Bevalacqua, A. (ur.), Življenje, smrt in umiranje v medkulturni perspektivi. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
Munn, J. C. (2010), Identifying and Addressing the Psychosocial, Social, Spiritual and Existential Issuse Affecting Nursing Home Residents at the End of Life. In: Bern – Klug (ed.), Transforming Palliative Care in Nursing Homes. The Social Work Role. New York: Columbia University Press (140 – 185)
Reith, M., Payne, M. (2009), Social Work in End-of-Life and Palliative Care. Bristol: Polity Press.
Sanders, S., Anewalt, P. (2010), Grief, Self – Care, and Staff – Care: Repeated Loss in the Nursing Home Environment. In: Bern – Klug (ed.), Transforming Palliative Care in Nursing Homes. The social Work Role. New York: Columbia University Press (281 – 308)
Štancar, K., Pahor, M. (2007), Umiranje kot družben pojav. Socialno delo, 46, 1-2: 21 -31.
Käch H. (2009), Metulji otrok: nega umirajočega otroka doma. Maribor: Hiša knjig, Založba KMŠ
Gawande, A. (2015), Minljivost. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Štambuk, A. (2018). Stavovi starijih osoba prema smrti i umiranju. Zagreb: Sirius. (str. 13. – 52)
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v letnik. Pogoj za pristop k izpitu so opravljene vaje in terensko delo.
Metode ocenjevanja:
Seminarska naloga 50,00 %
Izpit 50,00 %
Delež v %:Seminarska naloga (50,00 %), Izpit (50,00 %)